pondělí 30. listopadu 2015

Domácí Ciambella



Krásný předvánoční adventní čas Vám všem.
Nedávno jsem měla dotaz od jedné kuchařky na moučník ciambella, žádost o nějaký ten recept a něco více o formě na ciambella. S tímto moučníkem je to podobné asi jako u bábovky u nás. V Itálii  je cimbella velmi populární, a její recepty se liší podle kraje a také podle rodiny, každá rodina má ten svůj oblíbený recept kterému dává přednost. Od toho nejjednoduššího až po recepty s ovocem, jogurtovým těstem či čokoládou.
 
 
 
 
Ciambella je velmi žádaná například ke snídani, na odpolední svačinu ke kávě a rafinovanější recepty třeba i k zakončení večeře nebo na sváteční den. Je to moučník kruhovitého tvaru s otvorem uvnitř od tohoto tvaru je tedy název cimbella a je už jedno jestli je malé velikosti, sladká či slaná.
 
A tak Vám zde nechám jeden velmi dobrý recept s čokoládou a hruškou.
 
 
 
Budeme potřebovat
100g hořké čokoláda
100 g másla
 3 vejce
250 g cukru
1 vanilkový cukr
100 ml mléka
2 lžíce rumu
250 g hladké mouky
1 prášek do pečiva
3 hrušky
3 lžíce kakaa
1 kelímek bílého jogurtu
 
Žloutky našleháme s cukrem, přidáme rozpuštěné máslo a čokoládu, vše dobře vyšleháme, přidáme jogurt, mouku a kakao, prášek do pečiva a mléko. Bílky našleháme na tuhý sníh a jemně přidáme k těstu. Jako poslední zamícháme karamelizované hrušky.
 
Hrušky oloupeme, nakrájíme na plátky či kousky a dáme na pánvičku s cukrem trochou šťávy z citronu 100 g cukru. Zakápneme rumem a necháme několik minut karamelizovat.
 
 
 
 
Pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 40 minut. Vychladlý pocukrujeme moučkovým cukrem.
Přeji Vám dobrou chuť a krásné dny
Sonia
 

9 komentářů:

  1. Ach to vypadá krásně... recept jsem si Sonio od Vás uložila a určitě vyzkouším, novoty já ráda.
    Krásné předvánoční dny přeji.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji krásný Advent i Tobě a doufám že bude chutnat :-)

      Vymazat
    2. Do těsta přijde těch 250g cukru a pak na hrušky 100g? Zrovna peču a mám těsto stále uprostřed tekavé tak nevím zda jsem neudělala chybu s množstvím cukru...
      Ála

      Vymazat
  2. Hmmm...Ciambella, tento nazov som ešte nepočula a je jasne že ani nepiekla :-) Mam radosť keď môžem odskúšať niečo nove, tak idem na to. Dik za recept, fotky su nádherne. Krásne adventné dni prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško já děkuji Tobě za chvilku i za zastavení, měj se krásně a příjemné dny :-)

      Vymazat
  3. To musí byť dobrota. Bábovka u nás celkom fičí, čiže bude príjemné vyskúšať niečo nové. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andreo hrušky, čokoláda rum a karamel je opravdu výborná směs chutí a tak jestli vyzkoušíš doufám, že zachutná měl se hezky :-)

      Vymazat
  4. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak o tomhle receptu jsem neměla tušení, ale vlastně se mi to líbí a dostala jsem na to obrovskou chuť. Možná, že na pečení by byly super litinové pekáče, které lépe udrží teplotu, propečou to, ale zároveň to nevysuší? Já to litinové nádobí mám prostě ráda a dobře se mi v tom dělá. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty