sobota 23. června 2012

Máslové houstičky



Jak jsou roztomilé tyto malé houstičky. Mají jemnou chuť, jsou vláčné a hodí se na každou příležitost. Jak ke snídani s dobrou marmeládou, tak na večeři či letní piknik a výborné jsou i plněné uzeninou, sýrem a zeleninou. Podle chuti se můžou přidat i bylinky jako bazalka, rozmarýn, oregano, ale může se přidat i pálivá paprička, sezamové semínko, mák či kmín. Výsledek bude zaručeně vynikající. Záleží jen na fantazii a chuti.


Uvádím tedy můj základní recept který je přibližně na 12 kousků

420 g hladké mouky, 200 ml vlažné vody, 1 polévková lžíce cukru, sůl 2 kávové lžičky, 60 g rozpuštěného másla, 20 g čerstvého droždí, bílek, hrubá sůl.


Do mouky přidáme cukr, sůl, máslo, ve vlažné vodě rozpuštěné droždí a zaděláme jemné těsto, které na pomoučněném válu dobře prohněteme. Necháme vykynout až těsto zdvojnásobí objem. Dále těsto znovu propracujeme a rozdělíme na malé bochánky o váze 60 g. Ty  rozválíme do délky cca 30 cm, zatočíme do kroužku a konce zamotáme okolo koužku do věnečku. Dáme na plech s pečícím papírem a necháme kynout ještě 30 minut. Potřeme šlehaným bílkem a pečeme v předehřáté troubě na 180°C 2O minut.




Doporučuji dát na dno trouby nádobu s teplou vodou, houstičky tak budou pěkně vláčné...

22 komentářů:

  1. Hmmm vypadají opravdu moc lákavě, recept si hned ukládám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, já jsem je posypala jen hrubou solí a některé kmínem a byly vynikající :))

    OdpovědětVymazat
  3. Jéééj, tie sú krááásne! :-) Majú takú peknú farbu a tvar, ako namaľované :-)

    OdpovědětVymazat
  4. to jsou nádherné houstičky, na takový tip pečení si zatím vůůůbec netroufám :-) jsi moc šikovná :-)

    OdpovědětVymazat
  5. úplně jsem na ně dostala chuť, vypadají skvěle. Jsem fanda domácího pečiva, takže se o ně taky asi pokusím:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Dora, Kivi, Janina, moc vám děkuji za milá slova, pochvala vždy potěší a tyto houstičky si to zaslouží pro svoji jednoduchost a dobrou chuť...:))

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadajú fantasticky, si veľmi šikovná :-)

    OdpovědětVymazat
  8. máš ich naozaj krááásne len sa zahryznúť .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdnu, jak tak na ně koukám jsou k nakousnutí :))), děkuji

      Vymazat
  9. Ahoj . Máš je nádherné, ale nějak nechápu, jak je motat. Nemůžeš mi to vysvětlit polopatě? Hodně peču, ale toto nějak nechápu. Díky za ochotu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky přemýšlím, jak je motat. Tomu vysvětlení vůbec nerozumím.

      Vymazat

    2. Urobte 2 paličky, dajte ich spolu a pravý koniec spolu skrúcajte do prava, ľavý do ľava a oba konce spojte do koliečka. vznikne krútená šnúra spojená do kruhu.

      Vymazat
  10. Delala jsem jiz nekolikrat .. jsou opravdu vynikajici !

    OdpovědětVymazat
  11. Jak dlouho vydrží? Aby nebyly druhý den jak kámen. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Objevila jsem Váš recept a můžu říct, že houstičky jsou luxusní❤️U nás ani do druhého dne nevydrží😊

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  14. Houstičky vypadají moc hezky, škoda, že není podrobně popsaný správný postup zaplétání...

    OdpovědětVymazat
  15. Začínám a zajímá mě, jaký je rozdíl když se přidává olej, sádlo nebo to máslo? A taky potírání. Zkoušela jsem postříkat slanou vodou - to se mi nelíbilo. Vejce bylo nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  16. pekla jsem podle návodu a byly výborné. Díky za sdílení receptu. Jste moc šikovná!!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Výborne pečivko, ďakujem za recept 👌

    OdpovědětVymazat
  18. Dnes vyzkoušeno a jsou luxusní, děkuji

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty