sobota 22. září 2012

Čokoládový srnčí hřbet z jogurtového těsta

Také máte rádi, dobré a pěkné formy na koláče, buchty a bábovky? Musím se přiznat, že já mám pro tyto věci jistou slabost. Stále hledám novou a novou keramickou formu na bábovku, i když najít pěkný krámek s keramikou kde mají tento sortiment není zas tak jednoduché. Ale nedávno se mi poštěstilo koupit krásný keramický srnčí hřbet a tak jsem hledala a hledala recept, který by nezklamal. A tak po delším a úspěšném hledání se s Vámi podělím o tento jemný a vláčný čokoládový srnčí hřbet. Nevím ani proč, ale tak trochu mi dá pocit Vánoc, asi to bude tím, že dnes nám začíná podzim a šťavnaté ovocné letní moučníky nahradíme moučníky více kalorickými, plnější chuti a vonícího koření. 




Na přípravu budeme potřebovat

250 g polohrubé mouky
200 g cukru
2 vejce
100 g hořké čokolády
 80 g rozpuštěného másla
1 prášek do pečiva
1 bílý jogurt
4 lžíce kakaa
1 kávová lžička skořice
50 ml mléka




Vejce našleháme s cukrem, přídáme máslo, jogurt, skořici, prosátou mouku s práškem do pečiva, kakao a mléko. Vše dobře vyšleháme a nalijeme do vymazané a vysypané formy na srnčí hřbet. Nálámeme na větší kusy hořkou čokoládu a zatlačíme jí do připraveného těsta. Pečeme v předehřáté troubě na 180°C přibližně 20 - 30 minut.




A jestli máte mlsný jazýček, můžete tento velmi jemný moučník doplnit trochou rybízové marmelády, věřte, potřený plátek tohoto moučníku touto pikantní marmeládou je opravdový požítek...

15 komentářů:

  1. Sonka, tie fotky sú nádherné a máme rovnakú slabosť pre formy :-)....koláč sa ti krásne vydaril, hneď by som sa ponúkla :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, musím mít..s rybízovou marmeládou!:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, já také musím, chutě jsou chutě... :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hmm vypadá víc než dobře, mamka vždycky dělala srnčí hřbet takový vyloženě vanilkovo čokoládový dort slepený máslovým krémem a politý čokoládou s kokosem :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, tak ta Tvoje varianta je též super, holt klasika... :))

      Vymazat
  5. Srnčí hřbet jsem nikdy nedělala a ni jogurtové těsto. No nezbývá mi nic než to vyzkoušet! :D
    Moc se ti to povedlo a fotky jsou moc pěkné:)
    Taky peču: http://cookies-cat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Denisko,moc Ti děkuji za návštěvu, jogurtové těsto je velmi dobré tak nezbývá než vyzkoušet ... :)))

      Vymazat
  6. Peknučký koláčik...veru som už strašne dávno v tejto forme nič nepiekla...inšpirovala si ma receptom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem velmi ráda, že Tě můj recept inspiroval... a jestli vyzkoušíš doufám, že Ti bude chutnat... :-)

      Vymazat
  7. Sonička nádherný koláčik a perfektné fotky si šikula :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty