čtvrtek 27. září 2012

Snídaně pro mlsné jazýčky

Brioche plněné čokoládou

Také rádi snídáte? A co si dáte dobrého? Dáváte přednost snídani sladké a nebo jak se říká na vidličku?

Rozhodně je to první jídlo dne a mělo by nás přijemně naladit a dodat nám energii. Je mi jasné, že tento druh snídaně (brioche plněné čokoládou) není zrovná  rychlá záležitost, ale jednou za čas si můžeme dopřát tuto jemnou a krásně vonící dobrůtku. Tak například si brioche můžeme připravit večer a dát je na noc do ledničky a ráno je upéct.




Na 17 ks budeme potřebovat

150 g cukru
450 g hladké mouky
100 g polohrubé mouky
250 ml mléka
20 g čerstvého droždí
50 g másla
10 g oleje
1 lžičku medu
1 vejce
3 PL bílého jogurtu
špetka soli
trochu strouhané kůry z citronu

Na plnění

200 g hořké čokolády nebo marmeláda




Hladkou mouku dáme do mísy, přidáme sůl, strohanou kůru citronu, vejce, vlažné mléko ve ktrém jsme rozpustili máslo, med a droždí. Začnemem propracovávat těsto, dále přídáme olej a jogurt a vypracujeme  těsto. Nyní začneme přidávat postupně polohrubou mouku cca 100g a nebo až se nám těsto přestane lepit na stěnu mísy. Necháme vykynou až těsto zdvojnásobí objem. Nyní si těsto rozdělíme na malé bochánky o váze 70 g a vyválíme je na obdelník 15 x 7 cm. Tento obdelník do jedné poloviny nařežeme na 7 až 8 prožků. Do nenařezané poloviny položíme čokoládu či marmeládu, zatočime do poloviny přes kterou přehneme nařezané proužky. Dáme na plech vyložení pečícím papíren a potřeme rozšlehaným vejcem. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C 15 - 20 minut. Pocukrujeme moučkovým cukrem.




Přeji Vám dobrou chuť a krásné ranní probuzení...:)

23 komentářů:

  1. Sonička sú nádherné len sa zahryznúť :-)

    OdpovědětVymazat
  2. oooch, snídaně přímo pro mě!:-))

    OdpovědětVymazat
  3. WOW!!! Teda tohle je nádhera, úplně jak z cukrárny nebo luxusní pekárny, teeeda tak za tohle máš obrovskou poklonu. Myslím, že tohle musím fakt vyzkoušet co nejdřív, jen pochybuji, že se mi povedou takhle krásně:)

    OdpovědětVymazat
  4. achjaj, to je nádhera.. ja dnes asi nezaspím..a asi nám ich aj urobím :) ďakujem za krásnu inšpiráciu, museli byť neskutočne dobré :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pro pána krále...do slova a do písmena :-) tie vyzerajú božskýýý, ja tiež asi dnes nezaspím.

    OdpovědětVymazat
  6. Musela som ich zbadať práve teraz keď som taká stráááááášne hladná? Vyzerajú božsky...s čokoládou...mňam.

    OdpovědětVymazat
  7. Děvčata, tak jste mě zase jednou všechny moc potěšily, velmi Vám děkuji za komentáře. Jsem ráda, že jsem Vás tak trochu nalákala na tuto dobrotu, briošky jsou opravdu výborné, provoněné a nadýchané jak peříčko, hlavně ihned po upečení. Možná vypadají trochu složitě, ale věřte, že tomu tak není. Při jejich pečení jsem si připadala jako opravdová cukrářka... :)))

    OdpovědětVymazat
  8. wow, nádhera!!! :-)....Sonka, nefotíš aj do časopisov?...tie fotky sú nádherné!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Ywett, děkuji moc, jsi velmi milá, ne ne do časopisů nefotím, jen tak pro sebe a pro radost... :))

    OdpovědětVymazat
  10. To je nádhera, úplně cítím tu vůni čerstvě upečených. Musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, stojí za vyzkoušení,vůně byla nádherná a chuť též...:))

      Vymazat
  11. Jednim slovem "wow". To budu muset zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Můžu jen doporučit, mě nejvíce chutnaly s marmeládou, ale čokoládové jsou též výborné...:))

    OdpovědětVymazat
  13. Wow that was unusual. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit
    my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
    Anyways, just wanted to say fantastic blog!

    Feel free to visit my web site; elder scrolls beta [http://divergentroad4684.wordpress.com/2013/07/20/how-you-can-softmod-nintendo-wii-safely-and-easily//]

    OdpovědětVymazat
  14. Chýba v postupe cukor. A kryštál alebo prášok? Ďakujem

    OdpovědětVymazat
  15. Tyhle komentáře jsou opravdu pro "kočku".Chtěla bych číst vyzkoušela jsem.... a ne budu muset vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  16. dobrý den, mohla bych se zeptat těch 150g cukru jde kam? v Postupu o něm není zmínka. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten cukr je nejspis potreba nasypat na hlavu, co myslite? 😉

      Vymazat
  17. Dobrých den, komentáře typu: je to nádhera!! Jsou sice milé, ale moc toho nenapoví o receptu �� já jsem také viděla obrázek a hned jsem zkoušela... Musela jsem přidat více mouky (dobře o 100g) a i když jsem dala jen 110g cukru těsto i rohlíčky jsou šíleně sladké, ale tím pádem i dobré a jedlé. Jináč se povedly báječně a rozhodně jsem je nedělala naposledy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty