čtvrtek 11. října 2012

Fior di zucca

Smažené dýňové květy v kynutém těstíčku 


K tomuto ročnímu období již nerozlučně patří krásné barevné dýně všeho druhu a barev. Dýně jsou krásné ale i velmi zdravé, mají řadu vitamínů a minerálních látek potřebných pro náš organismus. A jsou také velmi praktické, protože z nich můžeme připravit mnoho různých receptů, jak na slano tak  i na sladko. Takový dýňový koláč je přeci úplná lahůdka, nemluvě o rizotu či sametové polévce. Ale můj dnešní recept není z dýně, ale z jejich krásných květů. Když se Vám je poštěstí koupit, ( jsou k dostání v dobře zásobeném supermarketu), tak si je nenechte určitě ujít. Jsou krásné, ale velmi delikátní a musí se konzumovat hlavně čerstvé.




Tyto krásné barevné květy se můžou konzumovat plněné sýrem, obalené v těstíčku a pak smažené, vaří se z též delikátní polévky, přidávají se syrové do salátů a nebo se opékají. Já je mám velmi ráda smažené v kynutém těstíčku, jsou velmi jemné a můžou se podávat třeba jako předkrm s uzeninou a sýrem a  nebo jako pečivo či příloha.





Do mouky přídáme sůl, olej, a ve vlažné vodě rozpuštěné droždí a zaděláme řídké těsto. Květy jemně opláchneme pod studenou vodou necháme okapat a žluté okvětní lístky nakrájíme na jemné nudličky, které přidáme do těsta a necháme kynout cca 40 minut v teple. V malém kastrůlku zahřejeme olej (smaženky musí v oleji plavat) a lžící namočenou ve studené vodě vykrajujeme malé bochánky a smažíme do zlatova. Po usmažení osolíme jemně mletou solí.





Křupavé na povrchu a jemné uvnitř, zaručeně se po nich jen zapráší.... :-) Dobrou chuť

9 komentářů:

  1. Letos jsem se chystala na cuketové i dýňové květy, ale než jsem se rozhoupala je otrhat, tak už nebyly. Ale příště to musím stihnout a vyzkoušet tento recept. Vypadají opravdu lákavě.

    OdpovědětVymazat
  2. Cuketove kvety som este nikdy nejedla. Paci sa mi, ze su take fotogenicke a vraj su aj dobre. Tak snad raz ochutnam :)

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi zaujímavé, je už tma, ale zajtra mrknem či ešte nejaký kvet nezostal...
    Je to lákavé na odskúšanie :-))

    OdpovědětVymazat
  4. to vyzerá nádherne, ešte som to nikdy nejedla, výborný nápad! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Cuketové květy jsem ještě nikdy nejedla, ale od té doby co jsme si přečetla knížku Tisíc dnů v Toskánsku mám na ně víc než obrovskou chuť,ale bohužel jsem na ně nikde nenarazila :(

    OdpovědětVymazat
  6. ja žasnem, teda zaujimavé ale zároveň aj krásne! :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Děvčata, moc vám všem děkuji za komentíky, dyňové květy jsou nejen krásné ale i velmi delikátní chuti, až se Vám je poštěsti koupit doporučuji vyzkoušet nějaký ten receptík, přeji Vám krásný týden...:))

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle vůbec neznám a jsem překvapená...ale ráda bych vyzkoušela:-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty