středa 31. října 2012

Medový.... perníček

Venku fouká vítr, listí padá, déšť se střídá se sněhem, a já v tomto období peču první perníčky. Jablíčka, hrušky, hříbečky a další tvary ve znamení podzimu. Medový perníček, který krásně provoní celou kuchyň a navodí tu zvláštní sváteční atmosféru.



Dlouho jsem hledala ten můj osvědčený recept, aby perníček byl po upečení vláčný a né tvrdý. A musím se příznat, že mnohdy po upečení nebyl takový jak jsem si představovala a musel se nechat dlouho uležet než byl podle mých představ. A tak po dlouhém zkoušení a pečení jsem si vypracovala recept o který se s Vámi ráda podělím. Upečený perníček je ihned  krásně vláčný a můžete si na něm  s chutí pochutnat.


Na pečení budeme potřebovat:

330 g hladké mouky, 100 g moučkového cukru, 1/2 prášku di perníku, 1 žloutek, 1 celé vejce, 3 lžíce medu, 50 g rozehřátého másla, 1 lžíce kakaa.

Všechny suroviny si dáme do mísy a začneme zpracovávat těsto, až se nám vše spojí, přendáme si těsto na vál a několik minut dobře propracujeme. Dáme těsto na 30 min odpočinout do chladničky.
Těsto vyválíme na 3-4 mm, vykrojíme si žádané tvary, a dáme na plech vyložený pečicim papírem, potřeme rozšlehaným vejce a pečeme v předehřáté troubě na 150°C 10 minut. Tato doba pečení je velmi důležitá, perníček je dobře upečen když je na povrchu nazlátlý, delší doba pečení ho vysuší a byl by tvrdý.

Cukrová poleva: 160 g moučkového cukru, 1 bílek, 1 lžička citronové šťávy.
Perníčky zdobím až druhý den po upečení, musí se přes noc uležet a jak se říká vydýchat.




A protože dnes je Halloween nesmí chybět ani tato veselá dýně... :-D

27 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Díky moc, byla to sice taková rychlovka, ale povedly se...:))

      Vymazat
  2. wow, tie sú nádherné!!!! :-)...robíš aj úžasné fotky!....už sa teším na vianoce:-D

    OdpovědětVymazat
  3. teda, myslela som tak, že keď už budem na vianoce piecť medovníčky :-)...tieto tvoje sú práve aktuálne, na jeseň :-)...škoda, že nemám také formičky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ywett, též se těším, tentokrát budou s vánoční tématikou ty mám nejraději, moc díky za milý komentík, měj se moc hezky...:))

      Vymazat
  4. Jeeeee ty jsou krásně nazdobený! A díky za recept, my je máme vždycky tvrdý ať s nima děláme cokoliv :-( Tak bysme mohly letos zkusit jiný recept místo dalšího způsobu měknutí ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barunko vyzkoušej, tajemství je v tom pečení a ve vajíčkách, musí do těsta přijít málo bílku, protože bílek při pečení tvrdne a perníček je pak po upečení tvrdý, tak Ti přeji aby se Ti povedly...:))

      Vymazat
  5. jéé aké milé :-) , vydarené perníčky na spapanie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, někdy je mi je líto až jíst, asi to bude tím malováním, ale stejně nakonec neodolám,jsou tak dobré...:-)

      Vymazat
  6. Wau, nádheráá...a keď je to tak ako píšeš, aj ja sa pokúšam skĺbiť recept do štádia vláčnosti
    perníčkov hneď...idem na to :-))Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mery nemáš zač, já děkuji tobě za milý komentík, budu ráda když se Ti povedou a budou chutnat...:))

      Vymazat
  7. bear grylls messer
    Also see my web page :: bear grylls messer

    OdpovědětVymazat
  8. Vždycky, když jsem se pokusila o perníčky, nedopadlo to dobře...že bych zkusila ještě jednou? :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani určitě vyzkoušej,držím palce, perničky nejsou zrovna jednoduché na pečení,já to zkoušela také hodně dlouho než se mi podařily...:))

      Vymazat
  9. Tie su krasne!! Taketo pripominanie, ze sa blizia Vianoce (aj ked to su asi skor Helloweenske) sa mi velmi paci :) A recept si ukladam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaela děkuji moc, máš pravdu perníček vytvoří tu správnou atmosféru a na Vánoce by určitě neměl chybět...:))

      Vymazat
  10. Nádherné! Můj starší synek (tři roky) perníčky miluje, takže mu je peču bez ohledu na roční období a tyhle určitě brzy vyzkouším! jen to zdobení nebudu mít tak krásné, protože já když zdobím cokoli, tak to vypadá jako z hráněné dílny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji, a jsem ráda, že se Ti perníček líbí, také já je peču často a vždy se po nich jen zapráší, a s tím zdobením to určitě nebude tak složité, malé tečky či čárky cukrovou polevou udělají též hodně krásy...:-)

      Vymazat
  11. Veselé....krásne nafotené ako všetko od teba.

    OdpovědětVymazat
  12. tie sú krásne, mne sa také ešte nikdy nepodarili :)

    OdpovědětVymazat
  13. bear grylls messer
    Feel free to visit my site : bear grylls messer

    OdpovědětVymazat
  14. bear grylls messer
    Feel free to surf my blog ; bear grylls messer

    OdpovědětVymazat
  15. bear grylls messer
    Also see my site :: bear grylls messer

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty