úterý 11. listopadu 2014

Kmínová polévka


Tak dnes to nebude ani pečená husa na sv. Martina, ani koláče bohatě sypané žmolenkou, ale jednoduchá polévka jak na chuť, tak i na přípravu.  Takovou jako dělávala moje babička, rychlovka, která zahřeje, právě v těchto podzimních dnech.
Tato chudá polévka, jak říkala, je svědkem toho, jak i z mála se dá uvařit chutný pokrm, vždyť trocha kmínu a pár brambor se doma vždy najde.
 
 
 
 
 
 
Na dvě porce budeme potřebovat
 
 1 litr vody
1 lžičku kmínu nebo 1/2 lžičky drceného kmínu a 1/2 lžičky kmínu celého
2 lžíce hladké mouky
2 lžíce másla
2 střední brambory
sůl
pažitka nebo petrželka
 
Do hrnce dáme máslo přidáme na kousky nakrájené brambory, kmín a krátce osmahneme až kmín začne vonět. Přidáme mouku a opražíme až je mouka  jemně růžová, přilijeme vodu nebo vývar, osolíme a vaříme brambory do měkka. Dochutíme a přidáme bylinky. Můžeme podávat s pečivem i opečeným
 
Kdo si v dnešní době, kdy jíme bio a hledáme stále nové a rafinované recepty vzpomene na tuto obyčejnou polévku? Věřte já si vždy velmi pochutnám :-)
 
Sonia

8 komentářů:

  1. Ahoj Soni, moc Tě zdravím. Kmínovou polévku dělávala také moje babička :) Jsem ráda, že jsi mi recept připomněla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alis já děkuji Tobě za zastavení, někdy je milé připomenout si nějaký ten starý a zapomenutý recept našich babiček a zavzpomínat jak se dříve vařilo :-)

      Vymazat
  2. Pěkné. :-) Klasické recepty vždycky potěší. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, mám k těmto receptům zvláštní, bych řekla i trochu nostalgický vztah, měj se hezky :-)

      Vymazat
  3. hmm presne ako od babičky, takéto recepty mám rada, niet nad klasiku...to tuším chutí asi všetkým :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bíba máš pravdu, tyto recepty se nikdy nepřejí a stále se k nim ráda vracím, krásné dny :-)

      Vymazat
  4. Kmínovou polévku vaří, miluje jí hlavně moje skoro devadesátiletá maminka. Je ale zajímavé, že nám jí nikdy nevařila :) Jindra

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jindro jsem velmi ráda, když staré recepty sdružují lidi v chuti i ve vzpomínkách na ně, přejí Tvé mamince hodně zdraví, měj se hezky...:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty