pátek 27. dubna 2012

Jablkové šátečky s ořechy

Máte rádi listové těsto? Já velmi, hlavně když mám chuť na něco dobrého a nenáročného na připravu. Sláva tomu, kdo přišel na nápad listového těsta jako polotovar, usnadnil nám mnoho práce...:)  A navíc se z něj dají upéct hotové zázraky, na sladko či na slano. Tak i já jsem dnes využila již hotového těsta pro přípravu jablkových šátečků a řeknu vám, že se po nich jen zaprášilo.



Rozpočet je na 12 koláčků





Příprava

Na pánvičce si rozehřejeme máslo s cukrem a přídáme na malé kousky nakrájená a oloupaná jablka zbavená jadřinců. Přidáme špetku skořice a vaříme asi 10 minut až jsou jablka poloměkká. Sejmeme z plotýky, necháme vychladnou a přidáme mleté ořechy. Listové pláty rozválíme a nakrájíme na díly asi 10 x 10 cm. Vidličkou je propícháme na několika místech, aby se při pečení nenafukovalo. Do středu každého dílu dáme asi jednu lžíci náplně a rohy přehneme směrem do středu a nad náplní je k sobě pevně přitiskneme. Šátečky přendáme na plech s pečícím papírem a potřeme rozšleháným vejcem. Pečeme v předehřáte troubě na 200°C asi 25 - 30 minut. Vychladlé pocukrujeme moučkovým cukrem.




Koláčky byly moc dobré a když se vám zvednou rohy jako mě, nic se neděje, budou o to zajímavější!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty