úterý 27. října 2015

Kaki, Tomel nebo Diovo ovoce


Krásný barevný podzimní pozdrav Vám všem.
Představme si, že se náhodou touláte supermarketem a v regálech mezi zeleninou a ovocem narazíte na toto krásně zabarvené ovoce, které krom názvu kaki, tomel, Diovo ovoce má také sladké jméno  medové jablko. A není to jen názvem, když je dostatečně zralé je opravdu krásně sladké a lahodné chuti.
Nemáte k němu důvěru? Určitě by byla škoda ho neochutnat. Zralé kaki má vysoký obsah vitaminu C a obsahuje látky, které rozkládají tuky. Tato chuťová pohádka je neuvěřitelná kombinace chutí mezi broskví, meruňkou a jablkem. Musí být však dostatečně zralé. A tak jestli ho na regálu najdete  trochu tvrdší konzistence, nechte si ho doma pár dní dozrát a změknout. Oloupejte si slupku a vychutnejte si toto skvělé sladké ovoce,  můžete jej jíst lžičkou jako kiwi nebo ho přidávat do ovocných pohárů ale výborný je i dortík z kaki.
 
 
 
Takto vypadá medové jablko když dozrává na stromech například v Jižní Itálii, na svazích Středozemního moře. Horké slunce a přímořské ovzduší mu dá tu správnou sladkou medovou chuť.

 
Krásné plody podzimu medového jablka
 
 
 
 
 
A jestli chcete vyzkoušet tento sladký dortík z tohoto podzimního ovoce, zde je recept
 
Rozpis je na pečící formu o velikosti 23 - 24 cm
 
 
3 vejce
200 g cukru
1 vanilkový cukr
125 ml bílého jogurtu
100 ml slunečnicového oleje
200 g hladké mouky
1 prášek do pečiva
1 menší polévková lžíce kakaa
2 medová jablka
 
Žloutky oddělíme od bílků a našleháme s cukrem, přidáme jogurt, olej a dobře vše ušleháme. Přidáme po částech prosátou mouku s práškem do pečiva a kakao. Nakonec zamícháme ušlehané bílky.  Těsto nalijeme do předem máslem vymazané a moukou vysypané formy, oloupeme medová jablka, nakrájíme je kousky a poklademe na těsto, pečeme v předehřáté troubě na 180°C 30 - 40 minut. Necháme vychladnou a pocukrujeme moučkovým cukrem.
 
 
 
 
Ať Vám tento velmi jemný, sladký a vláčný moučník připomínající barvou padající listí zpříjemní krásné podzimní dny.
 
Sonia
 
 
 

1 komentář:

  1. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty