neděle 26. dubna 2015

Babiččina nedělní bábovka


Krásný nedělní večer Vám všem. Dnes přidávám další recept do projektu Babiččina bábovka. Nový recept a nová pečící forma, která určitě pamatuje minulé století. Koupila jsem jí ve starožitnictví a velmi pozorně jsem jí vybírala. Chtěla jsem formu malé velikosti a dobře zachovalou. Podařilo se. Jestli někdy zavítáte do Pardubic určitě navštivte několik malých starožitností, které se ve městě nachází a když budete hledat nové bábovkové tvary, možná budete mít i Vy štěstí.
 
 
 
 
Bábovka je malých rozměrů má horní průměr 20 cm a vysoká je 10 cm. Co mě na této formě zaujalo, je pěkné klasické žebrování a její základ .Rozměrem je to ideální forma k odpolední kávě či ke snídani.
 
 
 
 
Bábovka je olejová, třená,
budeme potřebovat
 
2 vejce
150 g cukru
100 ml slunečnicového oleje
100 ml vlažné vody
200 g hladké mouky
vanilka, nebo vanilkový cukr
2 lžíce nalámané čokolády
1 lžíce kakaa
trochu strouhané citronové kůry
prášek do pečiva
máslo a strouhanka na vymazání formy
 
 
 
Žloutky utřeme s cukrem do pěny a postupně vmícháme olej a vodu. Dále přidáme mouku, prášek do pečiva, citronovou kůru. Nakonec zapracujeme tuhý sníh z bílků. Přidáme na malé kousky nalámanou čokoládu a polovinu těsta nalijeme do připravené formy. Do druhé poloviny těsta dáme kakao a těsto nalijeme na světlé těsto. Pečeme 10 min. při teplotě 200°C pak teplotu upravíme 180°C a pečeme dalších 30 min. cca.
 
 
 
 
Jednou jsem si někde přečetla, že většinu bábovek se vyplatí péct zpočátku zprudka při vyšší teplotě a potom žár stáhnout a spíše bábovku dopékat. Povrch těsta se tím nespálí a bábovka také nevytvoří okolo středového komínku vysoký a nepraktický pupek, který se pak většinou musí seříznou nožem, aby moučník pěkně stál na talíři.
Mějte se krásně a jestli máte chutný recept na bábovku, zapojte se !
 
Sonia

5 komentářů:

  1. Opravdu krásná forma.
    Hezký večer, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martino děkuji za návštěvu, mám moc ráda tyto staré formy na pečení mají pro mě nádech starých časů, vzpomínek a domova, měj se hezky :-)

      Vymazat
  2. Forma je nádherná a bábovka musí být super! Akorát se musím trochu hlídat, abych se dostala pomalu na původní váhu...

    OdpovědětVymazat
  3. Jani děkuji moc, a tu váhu zvládneš bez problémů do léta budeš jako proutek, měj se krásně :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Za mě super recep, vždy se podaří a chutná.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty